Šios istorijos Epamokos jau netrukus!
Klasė: 10
Pamokos tema: Tarpukario kultūra
Uždaviniai: 1. Aptarti Art Deco stiliaus pagrindinius bruožus. 2. Tarpukario socialinius ir kultūrinius pokyčius atskleisti pristatant pasirinktą laikotarpio menininką.
Užduotys: 1. Mokiniai turi pasirinkti vieną tarpukario menininką ar menininkę – dailininką, kompozitorių, rašytoją, aktorių ar šokėją – surinkti informacijos apie jo ar jos asmenybę, pasiekimus, kūrybą ir paruošti pristatymą apie tą žmogų. Akcentuokite mokiniams, kad per konkrečių žmonių gyvenimus galima labiau įsigilinti ir suprasti reikšmingiausius aptariamos epochos įvykius ir procesus. Mokiniai gali paruošti Powerpoint prezentacijas arba plakatus galerijai.
Šioje užduotyje svarbiau ne faktinė informacija apie kūrėją, bet atskleidimas, kaip mokinio pasirinkto menininko/ės veikla atspindi tarpukario kultūrinius ir socialinius pokyčius.
2. Peržiūrėkite su mokiniais Volto Disnėjaus animaciją „Fiurerio veidas”.
Nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=S-PZVrWvJM0&ab_channel=uhfotis
Žiūrėdami filmuką, mokiniai turi aprašyti pavyzdžius, kaip ši animacija:
a) pašiepia nacių ideologiją ir juos dehumanizuoja;
b) skatina tautinį pasididžiavimą ir patriotizmą.
Po animacijos peržiūros su mokiniais padiskutuokite, kodėl JAV vyriausybė užsakė sukurti šią animaciją? Kurie jos aspektai yra tikslūs, kurie perdėti, o kurie išgalvoti? Aptarkite kitus pavyzdžius, kai menas yra panaudojamas politinėms žinutėms ir propagandai skleisti.